Saturday, November 20, 2010

Aidiladha

Salam Aidiladha

Banyak pergertiaan yang kiata boleh dapat dari peristiwa yang amat besar bagi umat islam
banyak berkisar tentang pengorbanan yang luar jangakaan yang saya mungkin tidak mampu untuk lakukan.Rasa kagum menebal dalam diri saya tatkala mengenagkan kisah nabi Ismail yang cukup tabah menempuhi dugaan yang amat berat.


Pada hari kebesaran ini saya sempat menunaikan kewajipan sebagai umat islam seperti mana orang lain.Namun cuma beda nya hanyalah saya tidak bersama keluarga .Rasa hiba mula menerpa tatkala lagu raya berkumandang di tempat kerja


Puitis demi puitis cukup menyentuh hati saya .Sayu dan kenangan manis bersama keluarga pada hari2 istimewa cukup membuatkan saya sentiasa terimbas kenagan yang sentiasa tersemat di hati saya .


Pun begitu juadah untuk hari tersebut cukup memberi penawar dan ubat keriduan walaupun tak mampu merasa air tangan ibu ...hasilnya cukup memuaskan bila air tangan sendiri mampu mengukir senyuman .Pada hari tersebut saya masak juadah yang biasa2 saja antaranya rendang ayam , nasi impi dan kuah lodeh bersama kuah kacang yang sentiasa menjadi kegemaran saya apabila seringkali tiba hari2 kebesaran .
Disini saya ingin berkongsi bersama anda dengan beberapa gamabar yang saya dapat gambarkan
Kadangkala sering kali terfikir kenapa persoalan yang terdetik dihati kenapa masih di sini bukan tak mahu bersama keluarga namun rasa ingin berdikari sentiasa menebal dalam hati

Sekian buat masa ini .Saya mengharapkan anda semua sentiasa sihat hendaknya.

Salam Lebaran Dari Saya

KZ

No comments: